نوشته شده توسط : یاسین
   جزیره زاکینتوس یونان جزیره زاکینتوس (Zakynthos) واقع در دریای یونان یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری کشور یونان و زیباترین ساحل اروپا محسوب می‌شود که دلیل این امر وجود بهترین سواحل کشور یونان در این جزیره است.   همچنین غارهای آبی این جزیره یکی از جاذبه های گردشگری چشم نواز هستند که به صورت طبیعی بوجود آمده اند و توریست هایی که علاقه به شگفتی های طبیعت داشته باشند قطعا از دیدن آن لذت خواهند برد.     یکی از جذابترین بخشهای آن ساحل کشتی شکسته است که تصویر آن را ملاحظه می کنید.

ساحل کشتی شکسته

جزیره زاکینتوس یونان



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین

   جاذبه های گردشگری کشور تایلند

تایلند با طبیعت بکر و زیبایش رویایی شگرف و دست نیافتنی است که در دل آسیای جنوب شرقی پنهان شده است. این سرزمین به کشور لبخند و آفتاب گرم معروف است و همچون جواهری در قاره پهناور آسیا می درخشد.

 

 

 

تایلند به اندازه ای پیشرفته است که در آن می توان به انواع و اقسام تفریحات، ماجراها و جستجوها دست پیدا کرد؛ به قدری که سفر به این نقطه شگفت انگیز در دنیا می تواند قدر و ارزشی به اندازه تمام تجربیات عمر شما داشته باشد. اگر به دنبال ورزش و یا استراحت هستید، سفر به تایلند با رنگارنگی هایش شما را نا امید نخواهد کرد. تایلند همچنین بهشتی برای عاشقان خرید و تجارت نیز به حساب می آید. بانکوک، چیانگ مای و پاتایا هر کدام جلوه هایی نو و زیبا را از تایلند به نمایش می گذارند که در نوع خود بی بدیل و شگرف هستند. در ادامه شما را با گوشه ای از آن ها آشنا خواهیم کرد.

تایلند به چه دلیل مورد علاقه توریست ها است؟ شکی وجود ندارد که به دلیل گوناگونی تفریحات در این کشور ساحلی و سرسبز، توریست ها با هر ذائقه و سلیقه ای  حتی با تور لحظه آخری تایلند شیفته گشت و گذار در آن می شوند؛ در زیر اما به معرفی گوشه ای از این زیبایی های بدیع و منحصر بفرد می پردازیم تا اگربرای سفر به یک بهشت کوچک و آرام برنامه هایی دارید بتوانید تصمیمات لازم را در این رابطه بگیرید.

جاذبه های کشور تایلند چه چیزهایی هستند؟ تور تایلند به دلیل اقلیم گرمسیری خود از موهبت انواع گیاهان و پوشش های گیاهی متنوع برخوردار است. در عین حال نیز امکانات انجام انواع تفریحات و ورزش های مدرن را نیز در اختیار توریست های خود قرار می دهد. جاذبه های طبیعی جزایر فی فی یکی از پر بازدید ترین مناطق تایلند جزیره فی فی در کرابی است که استراحتگاهی ساحلی و طبیعی نیز به شمار می آید. در اطراف این جزیره تعداد زیادی جزیره های کوچک قرار دارند که یکی از جذاب ترین های آن ها جزیره میمون است. جستجو و کند وکاو در تمام این جزیره ها خالی از لطف نیست. در فی فی همچنین می توانید یک قایق چوبی و یا کایاک اجاره کرده و به گشت و گذار در آب های فیروزه ای اطراف بپردازید. پارک ملی اراوان تنها با فاصله ای بسیار اندک از منطقه کانچانابوری یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در غرب تایلند که پارک ملی اراوان نام دارد واقع شده است. آبشاری در این منطقه وجود دارد که نام خود را از فیل سه سر افسانه های هندو گرفته است. این پارک ملی غنای بسیار بالایی از گونه های جانوری و گیاهی در خود دارد. این پارک ملی برای توریست ها امکان بازدید دارد و بخش مهمی از سال را بسیار شلوغ و پربازدید است. جاذبه های طبیعی شمال تایلند بسیاری از مردم نمی دانند که تایلند کشور گرما و فضاهای طبیعی جذاب است و فراموش می کنند که درست همانند جنوب، در شمال آن نیز می توانند مناظری شگرف و بدیع را برای استراحت و تفریحات خود بیابند. در این قسمت از تایلند مناطق جذاب و دیدنی وجود دارد که ساعت ها برای بازدید از آن ها باید زمان صرف کرد، گذر عمر چیزی است که شما در سفر به تایلند هرگز متوجه آن نخواهید شد. در شمال تایلند مرز برمه واقع شده است که در آن مناطق جنگلی کوهستانی از توریست های طبیعت دوست ومشتاق زیبایی دلبری می کند. پای منطقه ای در شمال است که در آن علاوه بر بهره گیری از زبیایی های طبیعی می توان گوشه ای از هنر آشپزی و فرهنگ تایلند را دید و از آن لذت برد. این ناحیه در فصل ورزش های آبی بسیار شلوغ است. جاذبه های تاریخی تایلند به دلیل دارا بودن تاریخ کهن و سلسله های پادشاهی زیاد، از وجود بناها و سازه های مختلف مانند معابد و پرستشگاه ها بسیار غنی است. در شهرهای این کشور و از جمله بانکوک معابد و نیایشگاه هایی وجود دارند که چشمان هر توریستی را به خود خیره می کنند و در تزیین در و دیوار آن ها از طلا، نقره و جواهرات به همراه مجسمه های کوچک و یا غول آسا بهره گرفته شده است. آیوتاه برای انداختن نگاهی کوتاه به شکوه تایلند باستانی می توانید سری به این نقطه بزنید. این معبد قدیمی یکی از نمادهای سلسله های پادشاهی در تایلند است که از گذشته تا کنون باقی ماند و سالیانه توریست های زیادی را به سوی مجسمه ها و اسرار درونی خود جذب می کند. این مکان تفریحی و تاریخی در فاصله کوتاهی از بانکوک واقع شده است و دسترسی به آن ساده است.

 

 

جاذبه های گردشگری کشور تایلند



:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
   جزیره جیمز باند در پوکت

یکی از مجموعه جزایر اطراف پوکت جزیره جیمز بانده که در فاصله ۱۵ کیلومتری اون قرار داره. در این جزیره سنگی به ارتفاع ۲۰ متر قرار داره که حدود مساحت ۲۰۰ متر آب، دور اون رو گرفته. دلیل انتخاب اسم این منطقه به جیمز باند اینه که یه بار راجر مور هنرپیشه انگلیسی در دهه ۱۹۶۰ در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های ۰۰۷ بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود داره و بازدیدکنندگان با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی ) لحظات خوشی رو سپری میکنن. همچنین با گشت و گذار اطراف این جزیره صدها جزیره کوچک و بزرگ رو می تونین ببینین که همگی واقعا زیبان.

جزیره ی جیمز باند در پوکت الماس درخشان منطقه فانگ نگا بی (Phang Nga Bay) است علیرغم زیباییش، برای اولین بار در فیلم معروف جیمز باند به نام «مردی با اسلحه طلایی»، دیده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از ویژگی های متمایز این خلیج معروف، تعداد بی شمار صخره های سنگ آهک خالصی است که به صورت عمودی از آب سبز زمردی بیرون آمده اند.تمام مناطق اطراف این جزیره بسیار دیدنی و جذاب هستند، در مواقع پر مسافر این جزیره مملو از قایق های توریستی می گردد.

 

 

جزیره معروف جیمز باند، در شهر زیبای پوکت در کشور تایلند قرار گرفته است که یکی از متمایز کننده ترین ویژگی این جزیره از بقیه ی جزیره های پوکت، صخره های عظیم آهکی است که به طور عمودی از دریای سبز زمردین، سر به بیرون آورده اند. فانگ نگا بی، منطقه ای به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع است و تقریبا ۱۰۰ جزیره ی دیگر در آن قرار دارد که اکثرشان به خاطر زیبایی بی نظیر و یا شکل عجیبی که دارند، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند. از سال ۱۹۷۴ که این جزیره در فیلم جیمز باند نشان داده شد، به یکی از جاذبه های توریستی مورد توجه در این کشور تبدیل شده است. خوشبختانه، این جزیره زیر نظر حفاظت پارک ملی است و هیچ قایقی از هیچ نوعی، به خاطر موقعیت متزلزل آن (در قسمت بالایی بسیار پهن است و در قسمت پایین، باریک) اجازه ی نزدیک شدن زیاد به جزیره را ندارد و بنابراین بهترین راه دیدن این جزیره از طریق قایق های کوچک و یا ساحل کوچک Koh Ping Ghan است. در قسمت شرقی شلوغ این ساحل هم، راهروهای کوچک زیادی پر از فروشنده وجود دارد که در صورت تمایل می توانید سوغاتی های خاصی را از آنها خریداری کنید.

 

جزیره جیمز باند در پوکت



:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
   غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

خلیج هالونگ بای که در شرق ویتنام قرار دارد، در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد و قسمتی از آن به طور کامل تحت حفاظت سازمان‌ محیط زیست قرار دارد. غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب خلیج هالونگ بای قرار دارد.

 

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

عکس های غار تین کونگ

 

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است. گذر از صخره‌های ناهموار غار تین کونگ کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای غار تین کونگ برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های غار تین کونگ به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

 

خلیج هالونگ

تصاویر غار تین کونگ

غار تین کونگ

 

عکس های غار تین کونگ

غار تین کونگ

 

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد

غار تین کونگ

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام



:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       ونکوور بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی

رده بندی سالیانه بهترین شهرهای دنیا از نظر کیفیت زندگی امروز از سوی شرکت مرسر اعلام شد و ونکوور همچون سال گذشته به عنوان بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی شناخته شد.

در رده بندی جهانی ونکوور در رده پنجم جای گرفت و دیگر شهرهای اصلی کانادا تورنتو ، اتاوا  و مونتریال به ترتیب پانزدهم ، هفدهم و بیست و سوم شدند.

گوردن فراست از مدیران ارشد مرسر درباره حضور شهرهای کانادایی در رده های بالای جدول بهترین شهرهای دنیا گفت :«هر سال آمار و اطلاعات گردآوری شده از شهرهای دنیا به ما یادآوری می کند کانادا در شرایط خوبی قرار دارد. باید توجه داشت اختلاف کیفیت بین ۲۰ شهر برتر دنیا بسیار اندک است.»

شهرهای اروپای غربی رده های بالای جدول را در کنار ونکوور از آن خود کردند . وین در رده اول و زوریخ در رتبه دوم قرار گرفت. در انتهای جدول نیز شهرهای آفریقایی و خاورمیانه جای گرفتند. از جمله مهمترین فاکتورها در تهیه این آمار ، میزان وجود امنیت در شهرها است که هیچکدام از شهرهای آمریکای شمالی در این زمینه جایگاه مناسبی نداشتند. ونکوور ، کلگری ، مونتریال ، اتاوا و تورنتو به طور مشترک در جایگاه شانزدهم قرار گرفتند و هیچ شهری از آمریکا در بین ۵۰ شهر برتر دنیا نبود!!

لوکزامبورگ ، برن ،هلسینکی و زوریخ از این حیث در دنیا برتر هستند.

ونکوور کانادا

در آمریکا شهر سن فرانسیسکو به عنوان بهترین شهر از نظر کیفیت زندگی شناخته شد که در دنیا در رده بیست و هشتم قرار می گیرد.

مرسر برای تعیین کیفیت زندگی در شهرهای جهان فاکتورهایی چون کیفیت بهداشت و درمان عمومی ، آموزش ، سیستم حمل و نقل ، تفریحات ، مسکن ، فضای اقتصادی و شرایط سیاسی را در نظر می گیرد.

ونکوور بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی



:: برچسب‌ها: ونکوور بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       کاخ زیبای پنا در پرتغال

در بعضی از کشورها اثار ملی وجود دارند که در ان کشور ثبت ملی شده اند.یکی از این اثار که در پرتغال به عنوان اثار ملی این کشور شناخته می شود کاخ ملی بنا در این کشور است.به عکس های این کاخ نگاه کنید تا زیبایی بی وصفش را بفهمید

کاخ زیبای پنا در پرتغال

كاخ ملی پنا بالای تپه ای مشرف بر شهر سينترا در كشور پرتغال واقع شده است اين كاخ ثبت ميراث جهان می باشد. کاخ ملی پنا در سینترا یک  کاخ رنگارنگ است که در قرن ۱۸م برای شاه فرناندو II ساخته شد. این کاخ دکوراسیون فراوانی از سبک‌های مختلف ، از گوتیک تا شرقی، را در خود دارد.

شما در ادامه عکس های این کاخ زیبا و رنگارنگ رو مشاهده می کنید:

 

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

 

کاخ ملی پنا در پرتغال

تصاویر زیبا از کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

تصاویر زیبا از کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال



:: برچسب‌ها: کاخ زیبای پنا در پرتغال ,
:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       قطب گردشگری ویتنام

وب سایت همشهری شش و هفت – فاطمه عسگری‌آزاد: هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن ۱۹ در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است.

۷۲ ساعت در قطب گردشگری ویتنام

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهکی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شکل داده‌اند و هر کدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای کشف شگفتی‌های طبیعت است که دست نخورده مانده.

قطب گردشگری ویتنام

جزیره گردی

هالونگ نزدیک به دو هزار جزیره دارد که هر کدام از آنها دیدنی است و جاذبه‌های خاصی دارد. سه جزیره زیر را در سفرتان به این خلیج نباید از دست بدهید.

بلندترین جزیره

در جنوب شرق خلیج هالونگ، جزیره دائو بی(Dau Be) واقع شده که با ارتفاع حدودی ۱۳۹ متر بلندترین جزیره هالونگ محسوب می‌شود. صخره‌های شیب‌دار مانند سپری جزیره را در مقابل امواج بلند حفاظت می‌کند. این جزیره که به خاطر دریاچه با هام (Ba Ham) معروف است متشکل از سه حوضچه اقیانوسی است که از طریق یک غار باریک پر پیچ و خم به هم متصل شده است. در داخل غار با مناظر عجیب و غریبی روبرو خواهید شد. این جزیره همچنین خانه حیوانات مختلفی از قبیل میمون، سنجاب و خفاش است.

قطب گردشگری ویتنام

جزیره سیندرلا

جزیره کونگ تی(cong tay)  در بای تو لانگ بای قرار دارد و زیبایی افسانه مانند آن هر توریستی را مجذوب خود می‌کند. این جزیره را سیندرلای افسانه‌ای هم می‌نامند و خوشبختانه بخش اعظم آن دست نخورده و ناشناخته باقی مانده است.

در بخشی از این جزیره هتل‌ها و رستوران‌هایی ساخته شده که برای استراحت می‌توانید به آنها سری بزنید. در کنار ساحل می‌توانید در ننوهایی که به درخت‌ها متصل است ساعت‌ها استراحت کنید یا کتاب بخوانید. این جزیره عجیب مکان فوق العاده‌ای برای بازیابی آرامش است.

خلیج هالونگ قطب گردشگری ویتنام

گونه‌های دریایی

کونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقی هالونگ بای واقع شده؛ یکی از زیباترین جزیره‌های منطقه که دریاچه نمک طبیعی آن امکان زیست گونه‌های بسیاری از موجودات دریایی از قبیل میگو، خرچنگ، ماهی و جلبک دریایی را فراهم کرده است. جنوب شرقی جزیره هنوز کارکرد قدیمی خود را حفظ کرده است؛ بندری تجاری که نقش کلیدی در بازرگانی و تجارت کشورهای خارجی دارد.

خلیج هالونگ ویتنام

کمی هیجان

آرامش اولین حسی است که در هالونگ بای به توریست‌ها دست می‌دهد اما کشف ناشناخته‌های زیر زمینی هم هیجان لذت بخشی دارد.

کوه‌ مقدس

کوه‌های ین تو(Yen Tu) یکی از زیباترین مناظق ویتنام است که به عنوان مهد بودیسم در ویتنام شناخته می‌شود. مسافران هالونگ معمولا یک روز را در ین تو سپری می‌کنند تا از جاذبه‌های این منطقه استفاده کنند.

اولین جاذبه این منطقه پل سنگی سرسبزی است که ۱۰ متر طول دارد و معماری زیبایی دارد. بنا بر افسانه‌ها زمانی که پادشاه منطقه تصمیم گرفت راهب شود اتفاقات بسیاری افتاد تا مانع او شود اما او بالاخره این معبد را برای بزرگداشت بهار در این سرزمین پایه گذاری کرد.

خلیج هالونگ ویتنام

غار افسانه‌ای

غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب هالونگ بای قرار دارد. این غار که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است.

گذر از صخره‌های ناهموار این غار کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای این غار برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های این غار به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

خلیج هالونگ ویتنام

غار شگفت‌انگیز

در داخل جزیره بو هون(Bo Hon) غاری وجود دارد که مشهور به غار شگفت انگیز است. فلسفه این نامگذاری بلافاصله بعد از ورود به آن مشخص می‌شود. شگفتی‌های طبیعی این غار به حدی است که باورنکردنی به نظر می‌رسد. ورودیه غار باریک و کوچک است اما چند قدم که جلوتر بروید فضای داخلی آن وسیع می‌شود.

تصور اینکه طی کردن این مسیر کوچک شما را به قلب زیبایی‌های زیرزمینی می‌رساند کمی دشوار است اما فضای داخلی غار مانند فضای یک تئاتر بزرگ است؛ تئاتری که توسط مادر طبیعت ساخته شده است.

غار شگفت انگیز ویتنام

ساحل گردی

بخش اعظم مسافران هالونگ به دنبال ساحل‌های بکر این خلیج هستند؛ ساحل‌هایی با شن‌های سفید که آبی زمردی دریا را زیباتر می‌کنند.

ساحل سفید برفی

ساحل مین چو(Minh Chau) یک ساحل اختصاصی در کوانگ نین است. ویژگی منحصر به فرد این ساحل شن‌ها و ماسه‌های بکر سفیدی است که در این منطقه وجود دارد. این ساحل را سفید برفی هم می‌نامند. شن‌های این ساحل سفت و غیر چسبنده هستند.

در ساحل مین چو انواع فعالیت‌های ساحلی از قبیل کمپینگ، کاوش در جزیره و خوابیدن روی شن‌ها زیر نور ماه انجام می‌شود که تمام آنها آرامش بخش است. در این جزیره انواع رستوران‌ها و کافه‌های مختلف وجود دارد که برای توریست‌ها جذاب است.

ساحل ویتنام

تجربه زندگی ماهیگیران

با ساحل گسترده‌ای از شن و ماسه‌های سفید و آبی شفاف دریا جزیره ترا کو یکی از زیباترین سواحل منطقه را به خود اختصاص داده است. تماشای زندگی روستاییانی که همه عمر خود را مشغول ماهیگیری هستند یکی از لذت‌های گردش در این جزیره است. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی تازه را امتحان کنید هم باید حتما سری به این جزیره بزنید.

ساحل ویتنام

دو تکه سنگ عاشق

هالونگ با هزاران جزیره در اشکال مختلف و از جمله به دو سنگ رو بروی هم معروف است؛ سنگ‌هایی که یکی شبیه مرغ و دیگری شبیه خروس است و درست مقابل هم وسط آبی دریا قرار گرفته‌اند. این دو تکه سنگ نه تنها نماد هالونگ بلکه نماد عشق پر شور است.

انگار صدها هزار سال است که این دو تکه سنگ خیره به هم عشق ابدی را در ذهن گردشگران زنده می‌کنند. شما می‌توانید قایقی کرایه و از وسط این دو سنگ عبور کنید.

دو تکه سنگ عاشق

قطب گردشگری ویتنام



:: برچسب‌ها: قطب گردشگری ویتنام ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

خلیج هالونگ بای که در شرق ویتنام قرار دارد، در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد و قسمتی از آن به طور کامل تحت حفاظت سازمان‌ محیط زیست قرار دارد. غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب خلیج هالونگ بای قرار دارد.

 

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

عکس های غار تین کونگ

 

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است. گذر از صخره‌های ناهموار غار تین کونگ کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای غار تین کونگ برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های غار تین کونگ به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

 

خلیج هالونگ

تصاویر غار تین کونگ

غار تین کونگ

 

عکس های غار تین کونگ

غار تین کونگ

 

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد

غار تین کونگ

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام



:: برچسب‌ها: غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام ,
:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

اصفهان، نصف جهان ؛ شهری است که باید پیاده آن را پیمود تا بهتر آن را دریافت. شهری که در گوشه و کنار آن گاها به مجموعه هایی بر میخوریم که شاید در کشور کم نظیر و یا بی نظیر باشد ، یکی از این آثار بی نظیر کلیسای وانک می باشد که بزرگترین و زیباترین کلیسای جلفای اصفهان است. کلیسای وانک که به زبان ارمنی آمنا پرکیچ به معنی منجی یا نجات دهنده خوانده می‏شود به نام کلیسای “سن سور” نیز شهرت دارد که در زمان شاه عباس ساخته شده ‌است. کلیسای وانک که از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان بود در محله جلفای اصفهان واقع شده است و از نظر طلاکاری سقف و سطح داخل گنبد و نقاشی های تاریخی از زیباترین کلیساهای جلفای اصفهان است.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

کلیسای وانک از زیباترین کلیساهای جلفای اصفهان است

 

وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است، قدمت موزه کلیسای وانک، البته نه در شکل و وسعت کنونی آن، به صد سال پیش یعنی سال‌های ۱۹۰۵-۱۹۰۶ میلادی باز می‌گردد، در این تاریخ به کوشش و یاری طاطاووس هونانیان، فرزند هاروتون هونانیان، نویسنده کتاب تاریخ جلفای اصفهان، اتاق‌هائی در ضلع شمالی حیاط کلیسای وانک برای نگهداری و نمایش کتاب‌ها، نسخه‌‌های خطی و اشیای تاریخی ساخته شدند، که تا سال ۱۹۳۰ میلادی به منزله موزه و کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. معماری کلیسای وانک شیوه‏ای ایرانی دارد و همانند مساجد ایرانی دارای گنبدی عظیم است. البته درون کلیسا به سبک کلیساهای وانک و نقاشیها و آب طلاکاریهای آن شیوه ایرانی است. تابلوهایی که بر اساس مندرجات کتاب مقدس از زندگی حضرت مسیح در این کلیسا موجود است سبکی اروپایی و عمدتاً ایتالیایی دارند. کتیبه های درون کلیسا به خط ارمنی طلایی بر زمینه لاجوردی است. بر سر در شمالی کلیسا صحنه ‏ای از مراسم تدفین حضرت مسیح (ع) نقاشی شده است.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

قدمت موزه کلیسای وانک، به سال‌های ۱۹۰۵-۱۹۰۶ میلادی باز می‌گردد در سال ۱۹۰۵ میلادی برابر با ۱۳۲۲ هجری قمری در شمال کلیسای وانک ساختمان بنا نهاده شد که دارای چند سالن است و به محل موزه کلیسا اختصاص داده شد. تابلوهای نقاشی که از سوی کشورهای اروپایی به کلیسا تقدیم شده در این موزه نگداری می‏شود. از جمله اشیا موزه‏ای دیگر که در موزه کلیسا موجود است تعدادی کتاب خطی ارمنی و نیز نخستین کتاب چاپ شده در زمان صفویه را می‏توان به شمار آورد.

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک به زبان ارمنی آمنا پرکیچ به معنی منجی یا نجات دهنده خوانده می‏شود.

 

نماز خانه اصلی کلیسای وانک که به شکل متوازی الاضلاع است شامل دو قسمت چهارگوش است که قسمت اول شبستان بنا و قسمت دوم که زیر گنبد خانه است محل اجرای مراسم و سرودهای مذهبی است. ازاره های دیوارهای نماز خانه را کاشی های خشتی چند رنگ فرا گرفته است. در قسمتهای بالای ازاره تصاویر بسیار زیبائی نقاشی شده اند که از کتب مقدس الهام گرفته شده و تمامی سطح فضای گنبد را تزئین کرده است.

کلیسای وانک اصفهان

نماز خانه اصلی کلیسای وانک که به شکل متوازی الاضلاع است دور تا دور گنبد داستان خلقت آدم و حوا است که بوسیله نقاشان ارمنی ترسیم شده اند. بر محراب بسیار زیبای کلیسا نیز تصاویری از جمله تصویر حضرت مسیح (ع) نقاشی شده است. نمای خارجی گنبد کلیس بدون تزئینات کاشیکاری است و با آجر ساده پوشانده شده است.

کلیسای وانک

 

معماری کلیسای وانک شیوه‏ای ایرانی دارد و همانند مساجد ایرانی دارای گنبدی عظیم است

 

در گوشه حیاط کلیسای وانک برج ناقوس زیبا و بزرگی ساخته شده که بر چهار ستون سنگی استوار است. در گوشه دیگری از این حیاط و روبروی برج ناقوس ستون بلندی از سنگ یادبود ۱/۵ میلیون نفر ارمنی ساخته شده که در سال ۱۹۱۵ میلادی قتل عام شده اند.

در صحن حیاط کلیسای وانک چند نفر از ارامنه مشهور از جمله چند اسقف اعظم و نمایندگان سیاسی کشورهای اروپایی که در اصفهان در گذشته اند به خاک سپرده شده اند.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر



:: برچسب‌ها: کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر ,
:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یاسین
       گردش نوروزی در تهران

اگر ساکن تهران هستید و در این روزهای پایانی تعطیلات نوروز حوصله تان سر رفته یا مسافر شهر تهران هستید و نمی دانید تا چند روز باقی مانده از سفرتان را چطور سپری کنید با ما همراه باشید. می توانید با ماشین شخصی یا مترو راهی بازار تهران شوید. اگر با مترو راهی بازار می شوید باید در ایستگاه های امام خمینی یا ۱۵ خرداد از مترو پیاده شوید. ما پیشنهاد می کنیم در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید و اگر ماشین شخصی دارید باید یک پارکینگ حوالی بازار پیدا کنید. در کنار کاخ گلستان جشنواره ای نوروزی با عنوان نوروز در قلب تهران برپا شده که بسیاری از استان ها در آن غرفه صنایع دستی یا خوراکی های محلی دارند. در این غرفه ها می توانید از استان های کشور صنایع دستی به یادگار تهیه کنید یا آش، شیرینی، ترشی و … بخرید و نوش جان نمایید.

گردش نوروزی در تهران

هر طرف که سرتان را بچرخانید تابلوی راهنمای قهوه ای رنگ به سمت کاخ گلستان را خواهید دید. به ورودی کاخ که برسید صف بلندی نطرتان را جلب می کند، اما نگران نباشید. زود نوبتتان خواهد شد که بلیط تهیه کنید. لازم نیست همه ی بلیط ها را تهیه کنید، چون به احتمال زیاد وقت بازدید نخواهید داشت. اگر بخواهید بلیط بازدید از کل مجموعه را تهیه کنید حدودا ۲۱ هزار تومان پرداختی خواهید داشت. پیشنهاد ما بازدید از مجموعه کاخ های اصلی، عمارت بادگیر و موزه مخصوص است. مکان هایی مثل عکاسخانه، خلوت کریمخانی و تخت مرمر را می توانید بدون تهیه بلیط ببینید. در مورد تاریخچه و مشخصات مجموعه قبلا یه متن کامل براتون نوشتیم و الان هم پیشنهاد میدیم اینجا اون متن رو مجدد مطالعه کنید. بعد از دیدن مجموعه تالارهای اصلی وقتی به سمت شمس العماره حرکت کنید دیوارهای کاشی کاری شده رنگارنگ با معماری فوق العاده بهت زده تون می کنه، می تونید زمان زیادی رو کنار این دیوارا بمونید و عکس بگیرید و خسته نشید. فراموش نکنید که شما دارید درون یکی از  ۱۷ مجموعه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران قدم می زنید و این موضوع ثابت می کنه این مجموعه یکی از شاهکارهای هنر و معماری دنیاست. بعد از اینکه گردشتون تموم شد و اگر قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر از محموعه بیرون آمدید می تونید راهی رستوران مسلم شوید. رستوران مسلم یکی از طولانی ترین صف ها را در بین رستوران های تهران دارد، اما اگر آخر وقت بروید شانسی میل کردن خوشمزه ترین ته چسن دنیا را در قلب تهران خواهید داشت، بدون اینکه در صفی طولانی بایستید. برای قدم زدن بعد از ناهار هم سنگفرش خیابان ناصر خسرو با چشم اندازهای زیبای تاریخی پیشنهاد ماست. امیدواریم روز خوبی را سپری کرده باشید.

گردش نوروزی در تهران



:: برچسب‌ها: گردش نوروزی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1395 | نظرات ()